In my pocket: Vecka 1

bird
Väntan är över. Och redan har det gått en hel vecka av årets regular season. Även om jag har varit uppe i fjällvärlden med urusel uppkoppling så har jag försökt hänga med hjälpligt. Här är det jag tar med mig.

Marwin Gonzalez hade väl veckans mest betydelsefulla hit, när han förstörde Yu Darvish kväll och plats i historieböckerna. Vad är oddsen på att Astros trots allt kommer att bli förnedrade med ett perfect game i år? Ganska låga va?

Vilken start av Orioles Chris Davis!

”Chris Davis has 16 RBI in 4 games. That is the most RBI in a team’s 1st 4 games in MLB history”
ESPN Stats & Info on Twitter

Sen fick vi se en kille som förlorade sitt jobb. Carlos Marmol har sett allt annat än säker ut och det var ju bara en tidsfråga innan han skulle ställa till det big time. The Upton Bros såg ju med var sin homerun i nionde inningen till att det kommer att ta lång lång tid innan Marmol får stänga en match igen.

En pitcher som imponerade på mig var J.A. Happ. Change-ups on the outside corner är något av det vackraste som finns. Fick mig att minnas Greg Maddux. Red Sox tog gruvlig revansch igår när Will Middlebrooks slog tre homeruns.

Tycker synd om Jose Fernandez som gjorde en alldeles strålande debut in the bigs. Killen kommer direkt från Single-A, men tyvärr spelar han i Miami Marlins och givetvis kunde de inte hjälpa sin unge debutant till seger. Debuten var värd ett bättre öde.

Jag har säkert missat en hel del godbitar. Fyll gärna på i kommentarerna.

Ikväll ska jag se Cleveland Indians home-opener 22:05 mot Yankees. Ska vi tro att Nick Swisher slår minst en homer?

One thought on “In my pocket: Vecka 1

  1. ”Ikväll ska jag se Cleveland Indians home-opener 22:05 mot Yankees. Ska vi tro att Nick Swisher slår minst en homer?”
    DET HOPPAS JAG! =D

Swing away!

